(in Polish) Edukacja integracyjna i włączająca (ZP-EIW-13)(in Polish: Edukacja integracyjna i włączająca) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
(in Polish) podyplomowe (in Polish) niestacjonarne, (in Polish) 1,5 roku (3 semestry) Language: Polish | Opis ogólnyStudia kwalifikacyjne. p.o. Kierownika: dr Urszula Gosk-Sobańska (e-mail: ulagosk@aps.edu.pl) Czas trwania studiów: X 2024 - III 2026 Czesne: 2200 zł za jeden semestr x 3 semestry Cel kształcenia: Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi(SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego. Podstawy prawne kwalifikacji Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli Dz.U. 2023 poz. 2102 Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów na stanowisku nauczyciela wspomagającego w:
Sylwetka absolwenta: Absolwent studiów podyplomowych Edukacja integracyjna i włączająca prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy. Absolwent posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznychi społecznych. Posiada wiedzę o możliwościach edukacyjnych, metodach oddziaływania rewalidacyjnego, rehabilitacyjnego i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy. Absolwent jest przygotowany do współorganizacjikształcenia integracyjnego/włączającego. Posiada umiejętności organizowania i koordynowania kształcenia specjalnego ucznia z niepełnosprawnością w edukacji integracyjnej i włączającej, koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych. Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy z uczniami: z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami wzroku, zaburzeniami słuchu, z niepełnosprawnoscią ruchową i chorobą przewlekłą, w tym z chorobą psychiczną, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z uczniem niedostosowanym społecznie oraz zagrożonym niedostosowaniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji, z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczniem z zaburzeniami komunikacji i sprawności językowej w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych. Wymagania wstępne: Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (studia pierwszego stopnia - dyplom uzyskany przed wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela - oraz studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie) posiadających przygotowanie pedagogiczne Oczekiwane kompetencje kandydata: Kandydat posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych. Warunki ukończenia studiów: zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie i zdanie egzaminu końcowego. Planowany termin uruchomienia studiów:październik 2024 r(nie prowadzimy zajęć on-line) TERMINARZ ZJAZDÓW
W sprawach merytorycznych proszę pisać do p.o. Kierownik Studiów dr Urszuli Gosk-Sobańskiej na adres: ulagosk@aps.edu.pl
Wymagane dokumenty:
Zasady naboru na studia podyplomowe: Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów. Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Obsługi Osób Studiujących (data złożenia lub data stempla pocztowego). |
Visit the following page for details on admission procedures:
https://rekrutacja.aps.edu.pl/