Akademia - Central Authentication SystemYou are not logged in | log in
Study programmes > All studies > Special Education > (in Polish) Edukacja integracyjna i włączająca

(in Polish) Edukacja integracyjna i włączająca (ZP-EIW-13)

(in Polish: Edukacja integracyjna i włączająca)
(in Polish) podyplomowe
(in Polish) niestacjonarne, (in Polish) 1,5 roku (3 semestry)
Language: Polish

Studia kwalifikacyjne.

p.o. Kierownika: dr Urszula Gosk-Sobańska (e-mail: ulagosk@aps.edu.pl)

Czas trwania studiów: X 2024 - III 2026

Czesne: 2200 zł za jeden semestr x 3 semestry

Cel kształcenia:

Przygotowanie nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi(SPE) w warunkach kształcenia integracyjnego i ogólnodostępnego.

Podstawy prawne kwalifikacji

Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 14 września 2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli Dz.U. 2023 poz. 2102

Możliwości zatrudnienia absolwentów studiów

na stanowisku nauczyciela wspomagającego w:

  • przedszkolach integracyjnych;
  • szkołach integracyjnych;
  • klasach integracyjnych
  • klasach ogólnodostępnych.

Sylwetka absolwenta:

Absolwent studiów podyplomowych Edukacja integracyjna i włączająca prezentuje postawy humanistyczne: otwartości i dialogu, szacunku dla innych, wrażliwości na potrzeby człowieka – szczególnie niepełnosprawnego i wymagającego pomocy.

Absolwent posiada umiejętności posługiwania się interdyscyplinarną wiedzą dotyczącą prawidłowości rozwojowych dzieci i młodzieży oraz odchyleń organicznych, psychicznychi społecznych. Posiada wiedzę o możliwościach edukacyjnych, metodach oddziaływania rewalidacyjnego, rehabilitacyjnego i resocjalizacyjnego. Posiada umiejętności praktyczne w zakresie pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, w szczególności: rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych, konstruowania i realizacji indywidualnych programów edukacyjnych oraz integrowania grupy.

Absolwent jest przygotowany do współorganizacjikształcenia integracyjnego/włączającego. Posiada umiejętności organizowania i koordynowania kształcenia specjalnego ucznia z niepełnosprawnością w edukacji integracyjnej i włączającej, koordynowania działań zespołu nauczycieli i specjalistów w zakresie diagnozowania i opracowywania indywidualnych programów edukacyjnych.

Absolwent zdobędzie wiedzę i umiejętności do pracy z uczniami: z niepełnosprawnością intelektualną, zaburzeniami wzroku, zaburzeniami słuchu, z niepełnosprawnoscią ruchową i chorobą przewlekłą, w tym z chorobą psychiczną, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, z uczniem niedostosowanym społecznie oraz zagrożonym niedostosowaniem społecznym, zaburzeniami zachowania i emocji, z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, uczniem z zaburzeniami komunikacji i sprawności językowej w placówkach ogólnodostępnych i integracyjnych.

Wymagania wstępne:

Studia adresowane są do absolwentów studiów wyższych (studia pierwszego stopnia - dyplom uzyskany przed wejściem w życie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 roku w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela - oraz studia drugiego stopnia, jednolite studia magisterskie) posiadających przygotowanie pedagogiczne

Oczekiwane kompetencje kandydata:

Kandydat posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań rehabilitacyjnych, rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych, terapeutycznych i jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych.

Warunki ukończenia studiów: zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie i zdanie egzaminu końcowego.

Planowany termin uruchomienia studiów:październik 2024 r(nie prowadzimy zajęć on-line)

TERMINARZ ZJAZDÓW

SEMESTR I

140 godzin zajęć

Lp.

Sobota

niedziela

1

19.10.2024 zamiana na 26.10.2024r.

20.10.2024 zamiana na 27.10.2024r.

2

09.11.2024

10.11.2024

3

23.11.2024

24.11.2024

4

07.12.2024

08.12.2024

5

21.12.2024

22.12.2024

6

11.01.2025

12.01.2025

7

25.01.2025

26.01.2025

8

01.02.2025

02.02.2025

9

22.02.2025

23.02.2025

W sprawach merytorycznych proszę pisać do p.o. Kierownik Studiów dr Urszuli Gosk-Sobańskiej na adres: ulagosk@aps.edu.pl

  • KROK 1  - Rejestracja w systemie IRK
    Rejestracja na studia podyplomowe odbywa się drogą elektroniczną ON-LINE w systemie IRK
    W celu dokonania rejestracji w systemie IRK kandydat:
    • zakłada osobiste konto rejestracyjne (identyfikatorem konta jest numer PESEL),
    • wypełnia dane osobowe i dane dotyczące wykształcenia (prosimy o niewgrywanie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz zdjęcia elektronicznego),
    • dokonuje wyboru kierunku studiów.
       
  • KROK 2  - Przesłanie wymaganych dokumentów na adres Biura Obsługi Osób Studiujących:
  • Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej

  • Biuro Obsługi Osób Studiujących
    Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa

  • budynek C, I piętro, pok. 3147

  • lub bezpośrednie złożenie dokumentów w biurze (adres jak wyżej):
  • godziny otwarcia:
    poniedziałek – 9.00 – 14.00
    wtorek – 9.00 – 14.00
    środa – 9.00 – 14.00
    czwartek – 9.00 – 14.00
    piątek – dzień pracy wewnętrznej
    s
    obota (w terminach zjazdów studiów niestacjonarnych) - Biuro Obsługi Osób Studiujących - 9.00-14.00

Wymagane dokumenty:

  • podpisane podanie o przyjęcie na studia podyplomowe wygenerowane z systemu IRK,
  • kserokopia dyplomu/ów (oryginał/y) wraz z kserokopią suplementu(-ów) do dyplomu(-ów),
  • kserokopia dokumentu potwierdzającego kwalifikacje pedagogiczne, jeżeli dyplom jednoznacznie nie wskazuje na ich uzyskanie.

Zasady naboru na studia podyplomowe:

Rekrutacja na podstawie analizy złożonych dokumentów.

Decyduje kolejność złożenia dokumentów (w wersji papierowej) w Biurze Obsługi Osób Studiujących (data złożenia lub data stempla pocztowego).

Admission procedures:

Visit the following page for details on admission procedures: https://rekrutacja.aps.edu.pl/